Microsoft Build 2018 - den (-1) a 0

Microsoft

5 years ago

Poté co jsem zmeškal dva ročníky konference Microsoft Build se mi poštěstilo získat neodolatelnou nabídku od Mixed Reality týmu v Microsoftu, abych letos největší vývojářské dostaveníčko Microsoftu v Seattle navštívil, a samozřejmě jsem tuto příležitost nemohl odmítnout. Tento příspěvek shrnuje dění ve dvou dnech před samotným eventem - sobotu a neděli.

The dark theme of this year's logo is cool

Tmavé logo Buildu sluší :-)
Cesta do USA byla téměř bez komplikací. Nebo spíše - téměř byla bez komplikací. Letěl jsem z Prahy do Filadelfie a následně do Seattle. Jediný zákys se objevil až když jsem v sobotu večer dorazil do svého cíle a zjistil, že můj kufr je zpožděný. Naštěstí se se situací American Airlines vypořádali se ctí a mé zavazadlo doručil následující den kurýr na hotel. **Neděle** byl můj volný den pro prohlídku Seattle a protože jsem tu byl poprvé, měl jsem hned několik plánů. Hned ráno jsem vyrazil do bistra **Homegrown**, které slibovalo jedny z nejlepších sendvičů v okolí. A recenze nelhaly. Dal jsem si sendvič se slaninou a vejci a byl skvělý!

Homegrown

Hned za rohem po snídani jsem navštívil Starbucks Reserve. Protože byl Starbucks v Seattle založený, toto místo je jakousi showcase celé značky a stojí nedaleko od úplně prvního Starbucks které stojí u Pike Place Marketu. Reserve je unikátní tím, že si zde můžete nejen pořídit velké množství swagu, ale i prohlédnout pražírnu kávy a vybrat si kávu ze speciálního menu. [gallery ids="1123,1126,1127,1128,1129,1131"] Před objedem jsem navštívil Seattle Space Needle, což je takřka povinnost. pokud chcete důkaz o návštěvě Seattle. Připojil jsem se ke skupině přátel vývojářů z ČR a už jsme jeli výtahem do rozhledny. Výška věže je úctyhodná a stejně tak i výhled z ní. Bohužel není možné prohlédnout si celý perimetr rozhledny, protože zde nyní probíhá velká rekonstrukce za cílem přidání skleněné podlahy pod restaurací. [gallery ids="1006,1012,1007,1008,1011"] Protože jsem Geocacher, vydal jsem se hledat blízké kešky. První jsem našel hned vedle Space Needle, takže bylo celkem výzvou ji najít nenápadně, aniž bych na sebe upoutal pozornost okolo se hemžících mudlů. Na oběd jsem se vydal do 5 Point Café. Jde o útulný bar se skvělým jídlem a jednou neobvyklou specialitou - na pánských toaletách nainstaloval majitel periskop, který umožňuje hostům podívat se na Space Needle. K jídlu jsem si dal kuřecí hamburger, který mě skvěle zasytil po zmeškané večeři z předchozího dne. [gallery ids="1013,1015,1017"] Mou další destinací bylo Amazon Go. Tento chytrý obchod byl otevřen v Seattle v lednu a nabízí unikátní zážitek. Do obchodu vejdete naskenováním kódu ze své Amazon Go aplikace v mobilu, pak si v policích vezmete co se vám zlíbí a pak prostě odejdete. Bez placení. V obchodě je nainstalován komplexní systém chytrých kamer, které sledují každý váš pohyb. Po vašem odchodu analyzují co jste si odnesli a přesně to je vám naúčtováno. A systém je to opravdu přesný. Věřte mi, že jsem se jej pokusil zmást tím, že jsem různé věci bral a v různém pořadí zase vracel do polic, ale nakonec mi bylo opravdu naúčtováno právě to, co jsem skutečně odnesl.

Amazon Go

Další zastávkou byl Pike Place Market. Kromě několika neodolatelných kešek v okolí jde o místo, kde si můžete vybrat z široké nabídky čerstvých produktů od místních farmářů. Samotná oblast marketu je hlavně v odpoledních hodinách opravdu plná návštěvníků, takže jsem dovnitř spíše jen nahlédl. Ve stejné ulici pak najdete i již zmíněný první Starbucks z roku 1912 a další zajímavé obchody. Zaujalo mě, že většina obchodů zde i v celém Seattle má ve výloze vystavený zdravotní certifikát, který slouží pro ujištění zákazníků o kvalitě jídla. [gallery ids="1024,1027,1028,1137,1030,1022"] Nakonec jsem v oblasti zamířil k nechvalně známé Gum Wall, což jsou doslova cihlové zdi pokryté žvýkačkami. Lidé je zde lepí od roku 1993. Je to opravdu pozoruhodně nechutný pohled! [gallery ids="1032,1033,1031"] A nyní, protože přišel čas na registraci na konferenci, namířil jsem k Washington State Convention Center. Konferenční centrum je obří. Sestává vlastně ze dvou budov, na obou stranách ulice, a ty jsou propojeny takzvaným Skybridge. Registrace probíhala v hlavní budově a když jsem dorazil asi o třicet minut po oficiálním začátku, už se fronta táhla přes celé její třetí patro. Po nezanedbatelném čekání jsem dostal svou konferenční visačku a tričko. [gallery ids="1037,1038,1039,1040,1044,1138"] Jak je všeobecně známo, při čekání ve frontě člověku vyhládne. A tak jsem po registraci zamířil přes ulici do Cheesecake Factory, mimojiné také ze zvědavosti, protože jej znám ze seriálu The Big Bang Theory. Cheesecake vypadal skvěle a stejně tak i chutnal. A porce to byla opravdu pořádná. [gallery ids="1053,1052,1050,1049,1051"] Poslední nedělní plán mě zavedl do hotelu Sheraton který je hned vedle Washington Convention Center. Microsoft zde pořádal první ročník Windows Developer Awards. Joe Belfiore na pódiu zdvihl číši a potvrdil podporu vývojářů Windows aplikací, což bylo velmi pěkné a utvrzující gesto. Vítězové získali své unikátní sošky velmi zaslouženě, protože každá z aplikací byla opravdu zářnou ukázkou toho, jak mohou skvělé UWP aplikace vypadat. Nečekaným překvapením bylo ocenění Ninja Cat of the Year, které obdržel Oren Novotny, jakožto nejaktivnější a nejzapálenější člen Windows open-source vývojářské komunity. Všichni ti jsme vděční, Orene! [gallery ids="1060,1061,1062"] Zamířil jsem zpět na hotel abych si dopřál trochu spánku, protože jsem se stále cítil po dlouhé cestě trochu unaveně a s prvním dnem konference před sebou bylo klíčové být na další den připravený a svěží!